Joi, August 18, 2011, 09:05 PM 

Multumesc
     media: 4.00 din 1 vot

In fine, dupa atata ura adunata in ultimele postari (si sa vedeti ce urmeaza, vine randul unei natii intregi), ar fi timpul sa pun si un post pozitiv. Si scurt. Prin aprilie 2008, aniversam insemnarea 100 la numai 18 luni de la crearea blogului. Au trecut de atunci mai bine de 3 ani si tot n-am aniversat insemnarea 200. De ce?

Dupa cum se pare, mediul corporatist e la fel de zbuciumat si otravitor. Numai ca daca acum 3-4 ani, blogul era singura sursa de alinare, sambata aniversez 3 ani de cand am pe cineva care sa ma faca instant de orice grija in momentul cand ajung acasa.

Motiv pentru care trebuie sa spun Multumesc


Joi, August 18, 2011, 02:34 AM 

Busy S09E04: Lucrul cu idioti
     media: 0.00 din 0 voturi

Cand a plecat Tipicaru’ in 2009, am vrut sa desfac sampania cea buna. Vroiam sa sarbatoresc plecarea ultimului idiot din firma. Mai bine ca n-am prapadit bunatate de sampanie. Promovarea la sefut mi-a dat ocazia sa fac o descoperire epocala printer cavalerii semnatari: specia de IDIOT nu este pe cale de disparitie!

Din episoadele anterioare in Busy Season:

- Dupa 3 ani de sclavie descrisi dupa cum m-a dus pe mine capu’ in sezoanele 6,7 si 8, Directorita mi-a adus o veste buna: sunt sefut si trebuie sa urc in continuare scara catre sefie
- Promovarea nu mi-a adus doar un nou titlu pe cartea de vizita ci si un portofoliu de client printre care se evidentiaza Clientul cel Naspa si Clientul cel Snob, ultimul intretinut cu mare arta de catre Dl. Ridicol
- In fine, stim cu totii ca stresul corporatistului nu vine de la clienti ci de la sefi, asa ca noul sezon pare a muta tinta blog-atacurilor de la Metodolog si Marele (H)indus, pardon (Marele Cre(s)tin), la o noua categorie de personaje: Cavalerii

Busy Season 09 Episodul 04: Lucrul cu idioti

Din pacate, excesul de zel al Regelui Arthur care ne cere mai nou sa lucram zi si noapte, face victime la nivel inalt. Nu la mult timp dupa ce Regele dadea mailuri distrugatoare („Faceti 55 de ore pe saptamana, mancat-as, ca va sparg la bot!”), un alt mail a facut furori. Dupa 27 de ani de activitate in aceeasi firma si acelasi birou, Cavalerul Stie-Tot si-a anuntat retragerea. Ca sa intelegeti ce inseamna asta, luam un studiu de caz, ca la corporatisti

Studiu de caz

Presupunem ca te duci la un cavaler cu o intrebare

Varianta A: Stie-Tot stie
In cazul in care mergi cu o intrebare la Stie-Tot, te vei intoarce cu un raspuns clar si precis. Fie ca se refera la meseria noastra, fie ca intrebi de Gelu si Menumorut, te vei intoarce cu un raspuns, Stie-Tot fiind de altfel singurul la nivel inalt care a deschis in viata lui vreo carte

Varianta B: Cavalerul Frezat... nu stie
Hmmm... Excelenta intrebate, unique2! Foarte interesant! Oare John Doe de la Departamentul X din Londra cu care am lucrat pe jobul Y in anul Z stie? Dar Steven Smith din Carlisle sau Jane Doe din Warrington?"

Varianta C: Directorita... nu stie
„Hm, parca am mai avut intrebarea asta odata, m-a intrebat Alesul. Alesule, iti mai amintesti? Mm, nu mai stiu ce-a zis Stie-Tot atunci ca la el ne-am dus. Mai bine du-te si tu la Stie-Tot!


Varianta D: Cavalerul Independenta....
.. este cel la care nu trebuie sa te duci cu o problema, pentru ca te pune sa o rezolvi. Si daca nu le-ar complica si mai rau, tot ar fi ceva. Ca sa ilustrez nivelul de inteligenta al acestui personaj, voi porni de la proverbul romanesc „Spune-mi ce clienti ai, ca sa-ti spun cine esti”. In episodul trecut, am vazut cam cate face Directorul Mr. Ridiculous pentu a-l multumi pe Clientul cel Snob si pentru a-l pastra de client. Are si o scuza. Buna. Clientul ala ne aduce cei mai multi bani dintre toti clientii.

In cazul clientul preferat al lui Inde, cel pentru care mi-am toit eu neuronii vreo 3 luni (eu plus inca o echipa de 3 oameni, nu-l pot denumi decat 45.200. Puteti sa-mi puneti multe intrebari: Cu ce se ocupa? Unde are sediul? Ce fel de oameni lucreaza acolo? Cum merge treaba? Eu am insa un singur raspuns relevant: 45.200.

45.200: Istorie

Vi-l amintiti probabil pe zbirul Petrica si al sau celebru proiect Sunca, aflat sub patronajul Directoritei. Ei bine, Sunca era un proiect decent cu un onorariu destul de mare, probabil printre primele 5 ale Corporatiei. Lucrurile mergeau bine iar clientul care administra Sunca a mai venit cu inca doua proiecte. Directorita a acceptat bucuroasa, preluandu-le aproape gratis, drept bonus pentru ca ne-am tras partea Suncii. Cand zic gratis, ma refer totusi la un pret simbolic, cum ar fi 45.200 de euroi.

Intre timp, a aterizat Cavalerul Independenta, parasutat la noi tocmai din Oceanul Pacific, iar Directorita i-a pasat clientul cu tot cu cele 3 proiecte: Sunca, 45.200A si 45.200B. Aveam sa inteleg si motivul din spatele transferului. Mogulul din spatele lui Sunca s-a suparat pe incompetenta clientului nostru si s-a carat cu tot cu Sunca la alti mosieri. Din fericire, mosierul era tot un client de-al nostru, deci nicio drama pentru noi. Numai ca, al nostru client original (la care ne vom referi de-acum incolo ca fiind 45.200), a ramas doar cu cele doua proiecte in suma totala de 45.200 de euroi.

Chiar daca eu unul as primi suma asta de mai sus cu mare placere drept bonus la salariu, pentru o firma e doar zero virgula ceva mic la suta din veniturile lunare. E genul de client pentru care nu te obosesti sa raspunzi la telefon chiar daca nu ai nimic de facut in momentul ala. Genul caruia ii oferi un serviciu similar celui pe care ti-l da Metroul. Cobori la subsol, platesti 2 lei, bagi cartela, mergi juma de ora printre cersetori si suti, dupa care iesi la suprafata si-ti vezi de treaba. Nu te-astepti nici la duty free, nici la fotolii retractabile, nici la bauturi complimentare pe durata calatoriei.

45.200: Servicii

Numai ca de, trebuie si Independenta sa se creada important, cum ca vezi, dom’le, el trebuie sa intretina relatia cu clientul. Probabil aia sexuala, in care noi nu suntem la capatul corect al organului sexual. 45.200 a fost unul dintre singurii clienti cedati (nervos, probabil) definitiv de catre Dl. Ridicol. Asa dupa ce, cat fusese predecesorul meu ca sef/sefut, rostise de mai multe ori ‚That’s ridiculous’ in fata aberatiilor ridicole de la 45.200. Din cauza lui 45.200, am stat eu luni intregi sa descurc ceea ce Dl. Ridicol lasase cu buna stiinta incurcat in ultimii 3 ani.

Am vazut zeci de tranzactii fictive in numerar din anii precedenti si asta doar pentru ca Inde nu are nicio viziune de ansamblu. Am constatat asta la o procedura de rutina la care eu cred ca nu verificasem nici macar concluzia, fiind total inutila. Ei bine, Inde a verificat fiecare litera, punand o sumedenie de intrebari importante gen: „De ce n-are ș-ul codiță și ă-ul căciulă?” Cu asta si-a pierdut el timpul, fiind platit cu mia de euroi pe zi, asta in afara participarii la profit.

Ce n-a vazut el insa a fost ca miliardele care stateau in conturile Mogulului erau numai pe hartie, desi in realitate erau de mult investiti in niste inginerii financiare fara nicio acoperire. Bineinteles, fiecare cont era verificat (pe hartie) de catre Independent, insa toti banii erau opera unui sclav filipinez care, exasperat de intrebarile cavalerului, s-a apucat sa inventeze tranzactii impreuna cu angajatii lui 45.200. Iar Independenta... ei bine, Independenta a fost suficient de idiot incat sa puna botul la asemenea ineptii si sa semneze.

Acum se intelege ca i-a picat fata cand i-am explicat cum a fost dus cu presu’. Bine, a fost si vina lui ca n-a vazut ceva ce se vede si din avion, dar in primul rand era vina lui 45.200, doar e responsabilitatea lor sa vada ce face Mogulul. Ei nu, Independenta vrea sa faca impresie buna lui 45.200, asa ca ne traseaza noua sarcina sa-i reparam dudele. Alt timp, alti bani (mai ales platiti pe fundul lui gras) si bineinteles niciun cent in plus facturat lui 45.200, ca doar nu trebuie sa suparam clientul!

45.200: Post servicii

Anul asta a fost singurul in care am plecat in concediu inca de pe 19 iunie. Nu ca as fi avut vreun plan special, dar am tinut sa se chinuie Independenta singur cu clientul pana pe 30 iunie, sfarsitul proiectului. Numai ca niciun tacam nu e complet fara desert, asa ca nu .. mare mi-a fost surprinderea cand 45.200 ne-a sunat iar pe la jumatatea lui iulie, cica sa discutam viitorul proiectului.

Si mai .. mica mi-a fost mirarea, cand, nu numai ca Cavalerul (cacofonia e intentionata) le-a raspuns la telefon dar i-a si invitat la restaurant. Din pacate, am fost si eu invitat si daca initiativa lui se oprea la invitatie, tot nu m-ar fi deranjat. Numai ca, desi eram stresat cu un alt job lasat balta de Lemurul incompetent, Inde m-a pus sa-i fac o lista. Cica sa compar fiecare termen din contract cu termenul actual si sa-i spun si cui a fost vina. Sincer, fiecare parte a intarziat termenul in mod perfect egal (o luna ei, o luna noi), dar nu stiu de ce e relevant, atata timp cat onorariul platit de ei e nesemnificativ. Daca vor viteza, sa plateasca si sa-si faca si treaba!

Am tras un tabel in scarba, cu date mai mult inventate decat reale, dar am fost surprins sa vad cum independentu’ lu’ Peste si-a rupt o fila din carnetel si a inceput sa mazgaleasca, aidoma unui scolar care-si face o fituica niste chestii care chipurile n-au mers bine pe proiectul 45.200 si care ar fi fost din vina noastra. In fine, am ignorat momentul si am crezut ca incearca sa-si faca un speech, aidoma Cavalerului Frezat. Apropos, am aflat de ce una din toalete (aia cu dus si mai mare) e mai tot timpul ocupata. Cavalerul Frezat se inchide in baie si se studiaza in oglinda cum sa le vinda cat mai bina gogosi clientilor. Mi-l si imaginez in fata oglinzii trecandu-si mana prin par: „Draga gradinarului, firma noastra are o experienta extraordinara in vanzarea de legume. Nu-i asa ca vrei sa cumperi un castravete datorita expertizei de care beneficiem de la colegii nostri din Londra?

Aveam sa ma insel inca odata cand am ajuns la restaurant, cand, dupa ce a cerut un latte, Cavalerul si-a scos fituica si a inceput sa se spovedeasca in fata lui 45.200. Bineinteles cu promisiunea ca la anul totul o sa fie in grafic si noi o sa muncim si mai din greu pentru fericirea clientului. Spera sa ia nota 10 din 10 cand Arthur o sa le ceara feedback clientilor. Desi in urma cu 3 zile participasem la o cursa atletica de 1.500 de metri, am plecat scarbit spunand ca ma doare piciorul si nu pot sa merg decat foarte incet, ca atare s-o ia el inainte. Vroiam ca macar drumul pana la birou sa fie lipsit de comentariile si ideile lui idioate.

45.200: Concluzia

Concluzia? Sa va spun eu concluzia. Toate corvoadele, muncile suplimentare, analiza si mesele cu 45.200 cer timp. Iar timpul inseamna bani. Bani pe salariile juniorului, sclavului de senior, al meu, al Independentului. Bani pe convorbirile telefonice cu Mogulii din spatele lui 45.200. Bani pe nota de masa in cele din urma. Bani care se aduna si pusi cap la cap fac aproape 45.200. Sa zicem cheltuieli de 44.200. Asta inseamna marja comerciala de 1.000 sau de 2%. Marja comerciala din care trebuie platiti cei de la contabilitate, receptie, HR, IT, chiria, curentul, laptele, cafeaua etc.

Marja comerciala pentru un proiect normal este de 700-800 % in consultanta. Pentru efortul asta, un cavaler cu caputul pe umeri ar fi cerut 250.000. Cu toate astea, Independenta nu strica „relatia” si continua calvarul.

Iar motivul pentru care Metodologul, Lemurul, Rockerul, Carcotasul si Petrica nu sunt idioti iar Independenta este cel mai mare dintre idioti este urmatorul. Primii mentionati fac prostii din care nu pierd niciun ban. Cavalerul Independenta este insa partener in Corporatie, ceea ce inseamna ca-si ia o parte din profituri. Iar daca el isi permite sa aiba un proiect pe pierdere (in conditiile in care in mod normal ar avea marja comerciala de 700%), inseamna nu numai ca diminueaza banii firmei dar isi fute o mare parte din banii proprii.

Iar asta, oameni buni, e testul acid perfect pentru a sti cand un prost devine oficial IDIOT. Cu idiotul asta lucrez eu iar viata in corporatie este.... minunata!


E-mail: corporatistu@gmail.com

Cautare

Categorii

Aboneaza-te la insemnari


Dracu

CAPITAL

Ziarul Financiar

Prosport

Blog Status

Vizitatori:304.490
Insemnari:223
Comentarii:275
powered by
www.ABlog.ro
Termeni si Conditii de Utilizare